3.8.2 Wat hebben we bereikt?
- Ondanks de coronapandemie is de gemeentelijke dienstverlening, exclusief de noodzakelijke sluiting van de sociale wijkteams, in stand gebleven.
- De verkiezingen voor de Tweede Kamer zijn succesvol verlopen, inclusief briefstemmen en meerdere dagen om te kunnen stemmen.
- We hebben ons verder voorbereid op de invoering van de Omgevingswet en de Wet Kwaliteitsborging (WKB) inclusief een eerste globaal inzicht in de financiële consequenties en het bijbehorende serviceniveau.
- Er zijn enkele nieuwe digitale producten ingevoerd waaronder de 3 leningen: starterslening, lening woningverbetering en verduurzaming en de lening toekomstbestendig wonen.
Indicator | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Waardering inwoners algehele dienstverlening | Almelo | 6,4 | 6,4 | 6,7 | 6,7 | 6,7 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,8 | 6,8 | 6,7 | 6,7 | 6,8 |
Waardering inwoners digitale dienstverlening | Almelo | 6,8 | 6,8 | 7,1 | 7,1 | 7,0 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat inwoners geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | 6,9 | 6,9 | 7,0 | 7,0 | 7,0 |
Waardering ondernemers algehele dienstverlening | Almelo | - | 6,3 | 6,3 | 6,3 | 6,7 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat ondernemers geven voor de dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | - | 6,3 | 6,3 | 6,3 | 6,5 |
Waardering ondernemers digitale dienstverlening | Almelo | - | 7,5 | 7,5 | 7,5 | 7,2 |
Het gemiddelde rapportcijfer dat ondernemers geven voor de digitale dienstverlening van de gemeente. | Grootteklasse | - | 7,5 | 6,6 | 6,6 | 6,2 |
Bron: waatstaatjegemeente.nl |
Indicator | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Waardering gemeentelijke klantfeedback alle gemeten producten en kanalen | Almelo | 8,7 | 9,1 | 9,2 | * | * |
Toelichting:
* = Door de coronapandemie zijn er voor de jaren 2020 en 2021 geen statistisch verantwoorde cijfers te produceren. Een groot deel van de klantfeedback wordt verzameld via apparatuur met een aanraakscherm. Deze apparatuur is gedurende de coronapandemie vanwege mogelijk besmettingsgevaar buiten werking gesteld.
De eigen indicator wordt gemeten na een baliebezoek. Een inwoner kan de dienstverlening met een groene (goed, =10 punten), een oranje (matig, = 5 punten) of een rode smiley (slecht, = 0 punten) waarderen.
Het getal geeft de gemiddelde waardering aan van alle binnengekomen reacties.