Home

Bijlagen

5.4 Wijzigingen in gedelegeerde en gemandateerde bevoegdheden

Samenvatting
In 2021 is het delegatieregister niet gewijzigd. Het meest actuele delegatieregister is terug te vinden in de bijlage bij de programmabegroting 2022 (Delegatieregister ).

Wel zijn er nieuwe mandaatbesluiten op permanente grondslag genomen. Deze nieuwe mandaatbesluiten hebben voornamelijk betrekking op aanpassing van personeelsmandaten en collegebevoegdheden inzake Wsw-dienstverlening (BW-8861 ).

Inleiding
De gemeenteraad van Almelo besloot op 2 december 2014 (RAAD-2331 ) dat een geactualiseerd delegatieregister jaarlijks bij de programmabegroting moet worden vastgesteld. In deze jaarverantwoording rapporteren we over eventuele wijzigingen in gedelegeerde en gemandateerde bevoegdheden die in 2021 hebben plaatsgevonden. Dat is in overeenstemming met de informatie in onze raadsbrief van 26 januari 2016 (RAAD-3456 )

Geen aanpassingen in het delegatieregister in 2021
Het delegatieregister dat bij de programmabegroting 2022 is vastgesteld is ten opzichte van het delegatieregister dat bij de programmabegroting 2021 is vastgesteld niet gewijzigd.

Wijzigingen van de gemandateerde bevoegdheden in 2021
In het mandaatregister zijn de mandaten, volmachten en machtigingen opgenomen die op permanente grondslag door de burgemeester en het college zijn verleend. Het is ook mogelijk om in een afzonderlijk geval een mandaat te verlenen. Deze (incidentele) mandaten zijn niet in het register opgenomen. Het mandaatregister is toegankelijk via intranet en internet.

Op 7 januari 2020 heeft het college van B en W het meest actuele mandaatregister vastgesteld (INT-70125 ) In 2021 heeft het college nog personeelsmandaten aangepast (BW-8303 ) en collegebevoegdheden gemandateerd inzake Wsw-dienstverlening (BW-8861 ). De nieuwe mandaatbesluiten zullen bij de eerstvolgende actualisatie van het mandaatregister worden betrokken.

Deze pagina is gebouwd op 07/26/2022 10:34:04 met de export van 07/26/2022 10:19:38