2.2.3.4 Financieel terugkijken
Lasten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2021 | 2021 | 2021 | N/V | ||
2.1 Verkeer en vervoer | 10.903 | 11.023 | 121 | N | |
2.2 Parkeren | 2.617 | 2.551 | -65 | V | |
2.3 Recreatieve havens | 72 | 92 | 21 | N | |
2.4 Economische havens en waterwegen | 190 | 169 | -21 | V | |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N | |
Totaal lasten | 13.780 | 13.836 | 55 | N | |
Bedragen x 1.000 euro |
Baten per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2021 | 2021 | 2021 | N/V | ||
2.1 Verkeer en vervoer | -1.024 | -893 | 131 | N | |
2.2 Parkeren | -47 | -50 | -3 | V | |
2.3 Recreatieve havens | -15 | -14 | 1 | N | |
2.4 Economische havens en waterwegen | -202 | -166 | 36 | N | |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N | |
Totaal baten | -1.288 | -1.123 | 165 | N | |
Bedragen x 1.000 euro |
Saldo per taakveld | Begroting na wijziging | Werkelijk | Verschil | ||
---|---|---|---|---|---|
2021 | 2021 | 2021 | N/V | ||
2.1 Verkeer en vervoer | 9.879 | 10.130 | 251 | N | |
2.2 Parkeren | 2.569 | 2.501 | -68 | V | |
2.3 Recreatieve havens | 57 | 79 | 22 | N | |
2.4 Economische havens en waterwegen | -12 | 2 | 15 | N | |
2.5 Openbaar vervoer | 0 | 0 | 0 | N | |
Totaal saldo | 12.492 | 12.713 | 220 | N | |
Bedragen x 1.000 euro |
Verschillen:
In de verschillenanalyse worden alleen de verschillen tussen begroting en werkelijkheid toegelicht die niet voortkomen uit kapitaallasten en de meerjarige incidentele projecten. Zie hiervoor de toelichting onder 2.2 Basisbegroting.
2.1 Verkeer en vervoer
Bij de slotrapportage was een verwachte onderschrijding van het budget voor groot onderhoud voorzien voor een drietal wegen, als gevolg van verwachte vertraging van een deel van het noodzakelijke en geplande groot onderhoud. In de navolgende periode bleek het mogelijk een deel van het groot onderhoud op lopende projecten te versnellen. Dit verklaart vrijwel volledig aan de lastenkant de overschrijding. De overige verschillen op het taakveld worden verklaard door lagere kapitaallasten en door de systematiek van meerjarige incidentele projecten.
.